Info
Snel, stipt, gedocumenteerd én vakkundig
Een optimale klantenservice komt voor ons op de eerste plaats. Deze filosofie loopt als rode draad doorheen onze werkwijze. Vanaf de initiële prijsvraag tot en met de just-in-time levering op de werf mag je rekenen op onze expertise en volledige toewijding. Als eerste straalbedrijf / poederlakkerij in Europa behaalden wij het EN-1090 certificaat. Dit certificaat vormt de ultieme bekroning van onze gedocumenteerde en gecontroleerd productieproces én onze snelle en stipte klantenopvolging.
Vraag online je prijs aan
Snelle en volledig gedocumenteerde offerte
Onze klantenservice start met het snel afleveren van een gedocumenteerde offerte.
Op basis van de aangeleverde informatie – waaronder lastenboek, klantenspecificaties, technische tekeningen, locatie van het project,… - werken wij een gedetailleerde offerte uit.
Deze offerte bevat een duidelijke omschrijving van de uit te voeren werken en een afzonderlijke prijs voor elk kwaliteitsniveau. In de offertefase komt onze adviesrol maximaal tot uiting. Wij analyseren alle facetten van het project en stellen de aangewezen behandelings- en beschermingstechnieken voor.
Welke kwaliteit en beschermingsgraad verkies jij?
Wij werken voor onze oppervlaktebehandeling met vier kwaliteitsniveaus. Elk kwaliteitsniveau gaat samen met een specifieke kwaliteitsbehandeling, een corrositiviteitsbelastingsklasse, een visuele kwaliteitsbeoordeling, een verwachte levensduur en een garantietermijn.
Je mag rekenen op deskundig advies voor jouw toepassing. Je ontvangt ook vier prijsvoorstellen, met voor elke kwaliteitsklasse de bijhorende prijs. Uiteraard neem je zelf de finale beslissing.
Verpakken
De behandelde constructies worden nauwgezet verpakt om mogelijke beschadigingen tijdens of na het transport te vermijden.
Deze worden vervolgens op pallets of statieven geladen, of los in uw wagen of vrachtwagen gelegd.
Voordat de behandelde producten verpakt worden, ondergaan ze eerst een nauwkeurige eindcontrole door onze kwaliteitsverantwoordelijke.
De verpakkingswijze is afhankelijk van factoren als:
- Specifieke eisen van de klant
- De combinatie van verschillende vormen van de metaalconstructies
- ...
Alles wordt door onze vakkundige medewerkers naar best vermogen uitgevoerd.
Gedocumenteerd en gecontroleerd productieproces
Na akkoord over onze offerte én de bepaling van het gewenste kwaliteitsniveau, zetten we de volgende stap in de administratieve verwerking via ons doorgedreven ERP-systeem.
Hierdoor ontvang je als klant een duidelijke bevestiging met vermelding van de aangeleverde goederen, een detaillering van de gekozen behandeling en de kleurcode.
We bevestigen aan de materialen unieke codes. Deze informeren onze stralers, metalliseurs en poederlakkers over de gekozen behandeling met eventuele klantenspecificaties.
Elke stap in het productieproces wordt geregistreerd. Dit maakt een controle van het volledige productieproces mogelijk. Bij een kwaliteitsprobleem achterhalen we zo meteen wat er waar is misgelopen.
Na controle en verpakking van de behandelde materialen, ontvang je automatisch een melding dat alles klaarstaat voor transport.
We bewaren minstens tien jaar alle gegevens van jouw order. Dit omvat jouw referentie, de tijdsregistratie van onze medewerkers, badgenummers van de grondstoffen en eventuele communicatie met jou als klant.
Ophangen en transporteren in het railsysteem
Waarom worden metalen producten opgehangen?
Door het ophangen van de metalen producten verminderen we het totale aantal handelingen dat per werkstuk nodig is om het volledige productieproces te doorlopen. Op die manier wordt dus de productiviteit aanzienlijk verhoogd. Bovendien kunnen we hierdoor plaats besparen omdat we de werkstukken dichter bij mekaar kunnen bufferen.
Door het ophangen van de metalen producten wordt een minimum aan contactpunten gecreëerd. Dat is uiterst belangrijk omdat de contactpunten met het metalen voorwerp altijd zichtbaar zijn. Zo mag er bvb ook niet met de blote hand aan een gestraald werkstuk geraakt worden omdat ons lichaamsvocht zout bevat. Dat zout veroorzaakt zeer snel onderliggende roestplekken hetgeen tot een minderwaardige kwaliteit in afwerking zou leiden.
Wanneer worden hier metalen producten opgehangen?We hangen de metalen producten op vanaf het ogenblik dat de objecten gestraald zijn en een coating moeten ontvangen. Daarna worden ze in één van onze twee ophangzones hangend getransporteerd. Eén ophangzone wordt gebruikt om stalen producten op te hangen die eerst nog van een zink/alucoating moeten voorzien worden (metalliseren). De tweede ophangzone wordt gebruikt om metalen producten op te hangen die enkel één of meerdere poedercoatinglagen moeten krijgen maar geen zink/alucoating. Deze verschillende soorten producten volgen elk een ander traject voorbij de voorbereidingszone van de poedercoating.
Waarop moeten de opdrachtgevers vooral letten?
De constructeurs (opdrachtgevers) moeten steeds de nodige voorzieningen treffen om de constructies te kunnen ophangen. Dit kan bvb door:
- gaten in de constructies te voorzien
- ophangogen te lassen of in te schroeven
- schroefdraad te voorzien
- vooraf een bespreking te voeren met onze technisch afgevaardigde
Indien hieraan voldaan wordt kunnen onze medewerkers hun werk in de beste omstandigheden uitvoeren, hetgeen uiteraard leidt tot een nog beter eindresultaat.
7 dagen in de week
Bij Tilkin Powder Coatings kunt u de klok rond laden en lossen, 7 dagen in de week.
Voor u en uw medewerkers hebben we het nodige comfort voorzien in onze overdekte laaden losruimte van 1200m². Zo is er ondermeer een maximale bescherming voor goederen en medewerkers tijdens de regenperiodes.
Er kan gelost worden met behulp van 4 heftrucks tot 7 ton en 4 rolbruggen tot 6.3 ton/stuk. Wij beschikken over 3 eigen vrachtwagens (tot 13.6 meter lang) voor een betrouwbare en stipte lever- en ophaaldienst. Deze zorgen ervoor dat wij de goederen dagelijks in uw lasatelier kunnen Laden/lossen van de goederen, eigen vervoer en opslag ophalen en na de oppervlaktebehandeling terug afl everen op de werf waar u actief bent.
Hoe laden en lossen na de kantooruren?